THE EARLY BIRD CATCHES THE WORM

2014-01-28 • 11:50:13
Fast visst låter det väl ändå så himla mycket vackrare på svenska - Morgonstund har guld i mun? Hur som, fick chansen att gå till sängs någorlunda tidigt igår, då vi stängde lite tidigare på grund av brist av gäster. Inte mig något emot, då jag var trött och ganska omgående kunde somna när jag kommit hem. Vaknade några gånger på morgonen, men när klockan nått nio-/tiotiden bestämde jag mig för att ge upp och bege mig till Starbucks, där jag ännu sitter. Kom nog dock inte iväg förrens vid elva, så överdrivet länge har jag inte suttit här.
 
Helgen har varit bra, inget utöver det vanliga, men vi hade okej med gäster - en hel del holländare på genomresa. Även igår kom ett lass som kommer att åka vidare imorgon, vilket betyder att de förmodligen gästar oss även ikväll. Det är snart dags för en ledig dag för mig, men vi får väl se när tiden finnes till den, då Alexi varit orolig att vi får mycket att göra och därför tagit in full styrka. Tanken var att jag skulle ha varit ledig i torsdags, men då blev jag ju inringd. Det jag ser fram emot mest med min lediga dag är att jag har lovat mig själv att gå till Marios restaurang China Palace. Är så vansinnigt sugen på kinamat att det inte är sant. Det är så synd att de öppnar 18-19 varje dag, för i och med att jag alltid börjar innan eller samtidigt, så har jag aldrig chansen att gå dit och äta. Annars hade jag troligtvis ha testat hela deras meny vid det här laget! Har jag tur så får jag en ledig dag idag. Inväntar sms från Alexi som antingen kommer innehålla vilken tid jag ska vara där eller att jag är ledig. Vanligtvis brukar smset komma här strax innan ett, så jag håller tummarna.
 
Nu ska jag titta på film. Tog med mig paddan idag, så ska se om jag kan streama något kul. Är så sugen på att titta på film. Det är kasst att jag inte har en fungerande dator, saknar min där hemma, så har faktiskt funderat på om man inte ska kolla upp vad det hade kostat att fixa fläkten som gjort sitt, för i så fall skulle mina päron kunna få med sig den ner om de dyker upp här fram i vår. Kanske är det till och med billigare att få det fixat här nere? Vi får se. En annan sak som ska fixas idag är ett nytt simkort. Denna gång till min iphone som jag (förhoppningsvis) lyckats låsa upp. Man skulle bara synkronisera den i iTunes och då skulle den känna av att telefonen godkänts för upplåsning och automatiskt ta bort spärren, men för mig är det minst sagt mysko att inget sägs om detta utan fungerar som vilken synkronisering som helst. Hur ska jag då veta om det funkat? Jaja, ska pallra mig bort till Cosmote här senare och skaffa ett simkort i alla fall, så får vi testa. Börjar dock med filmstund då min hjälp, som lovat att följa med och hjälpa mig, sover som en stock. Så låter hjälpen sova lite så att chansen är större att hjälpen finns att tillgå senare.
 
Fin tisdag på er!
Agapi, E.
 
Bilderna föreställer dagens frukost på Starbucks - soyacappuccino med en mozzarella-, pesto- och soltarkad tomattoast. Gårdagens shopping - detta inne på Pull&Bear, löjlig rea överallt just nu. Gårdagens middag - spenat- och ricottafylld färskpasta med ruccola, tomat, tonfisk och stark senaps- och honungsdressing.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0