HOME IS WHERE YOUR HEART IS

2014-01-31 • 18:14:51
Alla som har tattuerat sig vet hur svårt, kanske till och med ska säga omöjligt, det är att sluta när man väl börjat. Inte mig något emot då jag tycker det är vansinnigt snyggt med mycket tatueringar. Just nu har jag två stycken som jag har med i planeringen här närmast. Den första jag tänkt på är (återigen) en text. Denna gång på latin -  Mors certa est, vita non. Vilket översätts till Death is certain, life's not. Jag tycker översättning känns mer korrekt och ligger bättre i munnen på engelska, antar att ni kan översätta det själva! Tatuering betyder alltså mer eller mindre "live life to the fullest bitch", haha. Det är tänkt som en knuff i baken för att aldrig ångra utan bara fortsätta upptäcka allt som livet har att erbjuda. Den andra tatueringen jag vill göra är en kontur av en världskarta som sakta men säkert ska fyllas i med svart, allt efter att jag upptäckt ett nytt land. Även detta för att motivera mig själv att aldrig sluta upptäcka och öppna mig för nya platser, människor, kulturer, religioner och allt som hör till. En rolig tatuering att bygga på livet ut. Drömmen vore att kunna avsluta tatueringen helsvart, det vore helt fantastiskt att kunna se att man varit överallt! 
 
Agapi, E. 
 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0