LIVSTECKEN

2014-12-15 • 22:49:20
.. eller bör jag rubricera det som överlevnad?
Jag lever hur som helst. Men det är precis så att jag kan garantera detta. Nej då, nu är jag nog mest bitter, men mycket har ändrats. Jag har ångest varje dag jag ska gå till jobbet numera och helst av allt ligger jag kvar i sängen ända tills klockan nått halv sju (börjar sju) och sedan gör jag mig snabbt i ordning för att sakta tvinga mig i väg till jobbet. I torsdags jobbade jag ju på egen hand, men redan under fredagen kom jag att få en ny kollega. Denna nyanställda kvinna på tjugosex är totalt inkompetent. Jag hatar vanligtvis att döma människor och håller hellre sådana åsikter för mig själv, men att ta in en tjej, som inte ens vet vilken flaska som innehåller vodka, känns oerhört vagt och desperat. Dessutom är människan aldrig tyst och väldigt självcentrerad och talar allvarligt talat hål i huvudet på mig. Jag skulle ärligt talat vilja be om lönehöjning, då jag i nuläget känner att jag, utöver min position som bartender, även fungerar som lärare. Har jag rätt till detta?
 
För att se det ljusa i situationen så har vi haft någorlunda långa dagar och åtminstone fått vettigt betalt under den senaste tiden. Det känns bra så här i sämre tider och när julen väntar runt hörnet. Planerna runt julen föll som en kristallskål i golvet när jag fick veta att en av mina bästa vänner, och kollega, inte längre skulle arbeta ihop med mig. Nu känns allt bara ostabilt och som att jag går ovetandes om vad ska hända och ske.
 
Ingen sushidate blev det igår heller. Vi hade lite incidenter på morgonkvisten, efter att ha slutat sent, så vi kom inte i säng förrens åtta på morgonen och sedan sov vi. Jag vaknade visserligen redan runt tolv- ettiden, men kunde inte med att väcka Vasilis förrens strax efter fyra. Hela dagen spenderades faktiskt i sängen, vilket inte var så himla fel det heller. Vi får ta vår date nästa helg istället.
 
Lugn kväll på jobbet idag. Enbart några vänner till mig som hälsat på hittills och ute är det inget folk i rörelse. Hoppas på en tidig kväll ikväll. Längtar tills vi kan krypa ner under duntäcket, jag och min bättre hälft.
 
Trevlig veckostart på er allihopa.
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0