EXOTISKT ÖSREGN

2014-12-18 • 16:17:15
Den vackra blåa himmeln är som bortblåst.
Och bortblåst är det rätta ordet. Det drog in en storm och himmeln förvandlades till en gråsvart dimma över staden. Det ösregnar, åskar och har sig. Det kunde man inte ha trott tidigare idag. Då var det klarblå himmel och närmare tjugofem grader här på solsidan av min terrass. Men bor man på en ö, så får man alltid vara beredd på att vädret ändras lika fort som man hinner blinka.
 
Jag hänger inte läpp för det. Jag sitter nämnligen i sängen med både fårskinnstofflor och duntäcke. Som sällskap har jag en skål med färsk ananas som det sitter och smaskas på. Och förhoppningsvis, om regnet lägger sig strax, så dyker min fina pojke upp också. Han har det ju lite kämpigt nu i regnet.
 
Senare väntas jobb som vanligt.
Kämpa det sista av veckan nu.
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0