WAITING ALL NIGHT

2013-10-16 • 18:16:35
Igår vaknade jag med öm hals, öm kropp, ömma bihålor, feber och huvudvärk. Under dagen kändes det dock bättre och jag pallrade mig ju faktiskt iväg till jobbet. Kort efter gårdagens inlägg kände jag dock hur otroligt dåligt jag egentligen mådde och hur allt började komma tillbaka. Den höga musiken fick mig mer och mer illamående och jag sprang iväg till badrummet flera gånger, då jag trodde jag skulle behöva spy. Vid elvatiden klarade jag inte mer och pratade med min chef, han skickade hem mig och tyckte jag skulle vila. Trots att jag inte ens jobbat halva passet fick jag mer än hälften betalt, trots att jag sa nej, då jag kände att jag inte tillfört något alls. Nu sitter jag här på jobbet och mår inte alls lika dåligt som igår, men undrar om det kanske inte hade varit det bästa att stanna hemma en extra dag för att vila upp sig.. med tiden får vi väl reda på resultatet.
 
Idag kom mamma och pappa förbi och kikade på lägenheten och tog även med sig resväskan med mer kläder, skor osv. Därefter var jag och mamma och shoppade upp halva Marinopoulos (lågprisvaruhus) utbud av städartiklar med mera. Sedan gick vi och åt lunch innan den stora städningen påbörjades. Och jäklar vad vi städade! Det var så otroligt äckligt på sina ställen, men så här i efterhand känns allt oerhört fräscht faktiskt och jag är riktigt nöjd med min och mammas insats! Nu ska bara alla kläder och allt packas upp, något som jag ser fram emot något otroligt, då jag vill få ordning på allting. Jag har även lite inköp kvar att göra.. ganska många faktiskt. Jag måste köpa allt som har med köksutrustning att göra, så som kastrull, stekpanna, glas, tallrikar, bestick.... ja allt! Inte för att jag ser det som något negativt, då jag aldrig hade velat använda det som någon lämnat där innan, men lyckan var att inget ens fanns där! Så det blir Jumbo om några dagar för att fixa detta. Ska även införskaffa nya gardiner, duschdrapperi, dörrmatta, badrumsmatta, korgar till en hylla, mer galgar, kuddar, överkast m.m. En hel del saker med andra ord, men jag älskar att pyssla med sådant!
 
Jag slutar troligtvis 2-3 i natt och känner jag mig själv rätt så kommer jag se till att väskorna kommer att packas upp, då jag ändå inte kommer kunna somna direkt. Det skönaste är att mitt täcke kom med väskan som mamma hade med sig, så nu har jag både min kudde och mitt täcke, så underbart! 
 
Nu kom leverans av flaskor som ska packas upp, återkommer kanske senare eller imorgon!
 
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0