SUN, 21°C & A HINT OF CHRISTMAS

2013-11-26 • 17:42:00
Några dagra paus som vanligt när det kommer till mig. Helgen var jobbig. Mycket folk och mycket festande, men ibland behövs sådant för att inse att man inte alls vill leva så, haha. 
 
Resterande dagar har jag vaknat tidigt och inte lyckats somna om, vilket har varit jobbigt, då jag känner mig trött för jämnan. Vi hade ett Brittiskt skepp söndag till måndag och hade därför fullt ös även efter helgen - åtminstone i början av kvällarna! 
 
Idag vaknade jag återigen hyfsat tidigt och kunde heller inte somna om, men jag är än så länge nöjd ändå. Jag började med att städa lägenheten, vilket borde ha varit prio ett de senaste dagarna... haha! Därefter åt jag havregrynsgröt med kanel, gick därefter och köpte en kaffe, för att till sist ta bussen till Jumbo. Jag införskaffade diverse julpynt, ljus och massa annat. Jumbo är stort som IKEA och jag vågar svära på att hälften av butiken just nu består av allt som har med julen att göra. Mycket folk och mycket barn, men jag gick i min egen takt och fick med mig en hel del (se bilder). Trots att det var 21°C och strålande solsken så kunde jag inte låta bli att pynta när jag kom hem igen. Lite tidigt kanske, men på söndag är det ju trots allt redan första advent och jag och Sanna har bestämt oss för att fira detta med glöggmys (glühwein) och lite julbak!
 
Nu sitter jag på jobbet, men allt är lugnt och stilla - än så länge i alla fall. Har fått några frågor både här och på mailen, så ska se om jag kan besvara de ikväll. I värsta fall får det bli av imorgon!
 
Agapi, E.
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0