STARBUCKS

2013-11-07 • 17:07:53
Jag påbörjade ett inlägg igår, men sedan kom Sanna och störde, så det är helt och hållet hennes fel att det uppdaterades dåligt igår. Haha, skämt åsido. Saken var den att jag gick hem vid niotiden igår för att jag inte mår bra. Min förkyldning är för jäkla envis och jag hostar slem. Mina chefer var dock förstående och bad mig gå hem och vila och dessutom även ta morgondagen (idag) av från jobb. Välbehövligt vill jag lova! Det är inte det lättaste att bli av med förkyldningar när man jobbar i bar vill jag lova. Man utsetts givetvis av mänskliga kontakter, men också air condition, cigarettrök i mängder och också alkohol. Visst, det är väl bara att säga nej, men samtidigt rycks man med och "vad skadar en shot?!", får man gång på gång höra. 
 
Nåväl, nu har jag äntligen fått mina lediga dagar och rehab är vad som väntar! Just nu sitter jag på Starbucks och myser. Äntligen ett ställe där man kan få en riktigt god cappuccino på och dessutom på soyamjölk! Frappé och Freddo i all sin ära, men ju kallare det börjar bli, desto mer saknar man sitt varma kaffe. Här har julpyntningen redan kommit upp, vilket jag absolut inte har något problem med, tvärtom så är det hur mysigt som helst! 
 
Igår kväll somnade jag tidigt, men vaknade redan vi tre- fyratiden igen och kunde inte somna om. Kanske för att jag hade sovit bort hela dagen och därför var utvilad. Så istället för sömn så blev det tv-tittande och senare städande av min lägenhet. Vid åttatiden bar det av till Marniopoulos för att handla frukost. Jag har verkligen saknat att äta en riktig frukost, mer så som man gjorde i Sverige. Så idag bullades det upp med kaffe, juice, äggröra, avocadosmörgås och grapefrukt för att boosta mig mot förkyldningen med c-vitaminer. Sedan hamnade jag i någon slags matkoma och var återigen trött, så somnade om och sov nästan till fyra! Välbehövligt troligtvis, för jag känner mig lite bättre nu i alla fall. Fast det beror nog på Starbucks soyacapouccino, haha! 
 
Utanför fönstret har mörkret redan lagt sig och stora pölar har samlats efter dagens regnoväder. Det regnade och var sol om vartannat, men eftermiddagen var mestadels regnig, så jag sprang hit mellan skurarna, haha. Nu när jag väl är här, får det dock mer än gärna komma hur mycket regn som helst. Jag har så inga problem med att sitta fast här ett tag till! 
 
Ska passa på att njuta av mitt kaffe medan det fortfarande är någorlunda varmt och även slå en pling till mamma för att höra hur hon har det! 
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0