ONE LAST TIME

2013-11-21 • 13:41:12
Här går dagarna som timmarna passerar hemma. Eller nej, det var inte helt sant, för hemma känns timmar som år, men det jag menar är att när man tror att en dag har gått så har redan fyra swischat förbi. Det är så sant att mantiden går så mycket fortare när man har roligt.
 
Trots allt drama som varit på jobbet den senaste tiden, så trivs jag fortfarande sp himla bra. Alldeles för bra. Saken är den att häromdagen hade jag världens bästa samtal med en av de som tryckt ner mig som mest och gett mig anledning att vara osäker på precis allt. Detta samtal resulterade i att vi är starkare än någonsin och kanske är också jag starkare än någonsin också. Jag känner mig bekväm och säker på vad jag gör och allt som var negativt har istället blivit positivt. Jag ser först nu att hon kanske helt enkelt bara testade mig och satte mig på plats för mitt eget bästa. I och med att hon och ägaren också har en mycket bra relation till varann så hade hon även haft ett bra samtal med honom och jag fick veta att goda ord om mig och mitt arbete hade delats ut från båda parterna, vilket såklart känns fantastiskt bra! 
 
Idag vaknade jag strax efter tio av mig själv och kände mig pigg och utvilad, trots att jag inte kom i säng förrens vid halv sex i morse. Lyckan var enorm, då jag hade mycket planer inför dagen - så som en del shopping, andra inköp, fikastund osv. Väl utanför dörren, då jag kunde se Bershka och de andra butikerna, insåg jag att dem var stängda. Efter en kort stunds grunnande insåg jag att även min matvarubutik var stängd. Kort därefter slog det mig att de redan igår berättade för mig att det är en stor helgdag idag i den Grekiska Orthodoxen. Därav alla stängda butiker, finklädda familjer och kyrkklockornas klingande. Så det blev helt enkelt bara för mig att knata iväg till Starbucks, mitt andra hem(?), där jag nu har spenderat cirka två timmar redan. Jag har talat med både mamma och pappa i telefon och fick höra att det redan har kommit snö där hemma!? Här har vi minsann 20 och lite sol.
 
Nu står Sanna utanför och mat på DK väntar, ha det fint!
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0