IT'S BEGINNING TO LOOK A LOT LIKE CHRISTMAS

2013-11-08 • 13:16:00
Ho ho ho i stugan, finns det några snälla barn här? Haha, körde en favorit i repris och kikade in på Starbucks idag igen och redan igår nämnde jag ju att julpyntet var uppe, men idag spelas även julmusik för fulla muggar! Känns lite kluvet i och med att det faktiskt är strålande sol och 24°C ute idag, men jag måste erkänna att jag blir lika lyrisk som ett barn när det kommer till julen, så jag tycker bara att det var mysigt! Kommer kännas konstigt att fira jul utan sin familj och vänner hemifrån, för första gången i mitt liv, men samtidigt kul att bryta traditioner och skapa nya. Dessutom är det inte alla som ens har möjlighet att fira jul eller dela den med någon, så jag ska bara vara tacksam över att jag får vara här, fira den med nya, fina vänner och ta del av andra kulturer. Jag ser så fram emot detta!
 
Sanna kom och plockade upp mig ifrån Starbucks igår, på väg till jobbet. Satt där med henne en stund, gick sedan upp och sa hej på mitt eget jobb och gick därefter hem och lagade mat. Blev pasta med någon typ av wok/pastasås baserad på zucchini, paprika, tomat och vitlök. Slängde på ett stekt ägg också för att få lite proteiner! Enkelt, men faktiskt väldigt gott. Senare kurade jag ner mig i sängen och låg och käkade solrosfrön (beroendeframkallande) till tvn. Såg den tredje (rätta mig om jag har fel) filmen av Twilight - Eclipse. Jag har alltid hatat Twilight just för att den blev så populär, så detta var det första jag har sett av Twilight. Den var sådär, kanske måste man ha sett alla filmerna för att uppskatta den eller gilla vampyrfilmer, vilket jag inte gör. Hur som helst var det mysigt att titta på film, som jag inte har gjort på över ett halvår. 
 
Idag vaknade jag tidigt, åt en god frukost igen, men har inte gjort så värst mycket. Lämnat tillbaka ett par byxor på Stradivarius som jag inte var nöjd med. Det var kalabalik där inne, då de har monsterrea här på stan nu, så sprang snabbt ut därifrån. 
 
Ikväll är jag back on track och ska tillbaka och jobba. Måste säga att jag är riktigt taggad! Dessa dagar av rehab och vila har jag verkligen gjort framsteg och är på bättringsvägen. Halsen mår idag prima ballerina, då Gina på jobbet, tipsade om att ta en sked olivolja(!). Mirakulöst nog hjälpte det med en gång. Olivolja är verkligen den bästa naturprodukten, till allt! Nu är det min näsa/bihålor som behöver hjälp på traven, sedan är jag på fötter igen ska ni se!
 
Håller tummarna för att Sanna kommer hit snart. Hon hade beställt hem mat den lilla lyxliraren, så vi får hoppas att hon äter snabbt. Hör av mig senare på jobbet. Hoppas jag åtminstone!
 
Agapi, E.
 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0