LIFE IS FOR THE LIVING

2013-03-12 • 05:26:35

Återigen försöker jag ta tag i detta och återigen sitter jag på tåget. Klockan passerade fem för en stund sedan och jag är ungefär halvvägs på min resa. Den senaste tiden har inte varit särskilt annorlunda mot senaste gången - jag jobbar och i och med att resandet tar upp mycket av tiden, så tar orken snabbt slut.

En hel del shoppande har det blivit det senaste i alla fall, hade ju på allvar abstinens förra månaden, men detta är nu stillat (för stunden). Impulsköpte även en resa till Sthlm, vilket blev lite misslyckat. Inte själva resan, utan bokningen. Jag tänkte såklart inte på att jag lyckades satsa på påskhelgen och att man är ledig på fredagen, som man alltid är... så jag bokade ett tåg jag skulle hinna efter jobbet. Så nu har jag alltså en biljett på fredag eftermiddag och dessutom ifrån Göteborg, där jag inte ens behöver åka ifrån.. smart. Överväger dock att boka en ny biljett på torsdag eftermiddag, så att jag får lite mer tid där uppe!

En annan rolig grej är att jag nu har haft kontakt med en studio och troligtvis har bestämt mig för denna. Ska dit senare i veckan för att snacka lite med tatuerarna och se vem som ska få göra gadden. Franco, som jag har haft kontakt med, på Never Die Tattoo, verkar supergo och de andra är nog likaså! Är otroligt taggad och vill göra den nu!! Satsar nog dock på april och efter Sthlm. Sedan är det ju inte långt kvar till Grekland heller. Helt sjukt!

Har så mycket att se fram emot nu och trots att tiden går framåt, så känns allt så långt bort. Kampen mot vardagen är sannerligen bitterljuv! Nu har vi en hållplats kvar och jag tackar för denna gång. Glöm inte Twitter (emmavond) och Instagram (emmaliinnea) där jag uppdaterar lite för ofta! Hoppas vi hörs senare och att alla får en bra dag!

Agapi, E.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0