SUCCESSIS DOING ORDINARY THINGS EXTRAORDINARLY WELL

2013-01-18 • 12:54:16
Hej fina ni. Igår fyllde min mamma år och jag stod för middag och så vidare. Det blev ren med kanderad mandelpotatis och blåbärsvinsås. Sedan hade jag även gjort en prinsesstårta, så kalorier fick vi nog i oss så det räcker och blir över. Mår faktiskt lite dåligt över det idag, men jag antar att man kanske ibland också måste tillåta sig att synda. Jag tycker inte ens om tårta, utan tycker bara det är roligt att göra, så jag åt inte så mycket. Hur som var det väl trevligt. På morgonen tog jag, hunden och Charlotta vår dagliga promenad i Hjortgården och sedan gick dagen konstigt nog bara åt till att förbereda middag, tårta och så vidare. Ingen produktiv dag i övrigt igår inte.

Idag har jag redan hunnit med våran promenad och nu tänkte jag bara kika förbi här lite innan det är dags att dra mig iväg till gymmet. Sedan ska jag träffa Viktoria vid fyra-tiden och ta en fika, det ska bli trevligt! På tal om fika är jag galet sugen på kaffe för tillfället, kanske får bli en kopp innan jag tar mig iväg. En annan grej som är väldigt rolig, är att jag först igår(!!!) fick reda på att vi har fått yttligare ett Sportlife/NordicWellness till Alingsås? Det var när jag kollade min Instagram-feed och såg att Alex hade lagt upp en bild med incheckning från Sportlife Alingsås City. Vadå City tänkte jag. Sedan fick jag reda på att de köpte upp 24/7 Fitness här i stan och fortsatte också att ha öppet 24/7. Så jäkla glad blev jag som har sömnproblem och till och med åkt till Göteborg för att få träna sent. Förstår verkligen inte hur jag har kunnat missa detta eftersom det varit så sedan i höstas? Funderar hur som helst att gå dit idag, bara för att se.

Ikväll blir en lugn kväll för mig. Vid nio tänkte dock jag och Charlotta gå och sola på Sportlife. Hon har ju lite smått ångest för det där, så jag har erbjudit mig att följa med som moralsikt stöd och finnas där när hon behöver hålla handen, haha! Nej, så farligt är det inte, men nästan. Jag solade ju häromdagen, men tänkte unna mig lite mer, det gäller ju att börja bygga tillbaka om jag inte vill se ut som ett A4-papper när jag kommer tillbaka från Grekland.

På tal om Grekland, jag talade med en av mina vänner där nere, Alex, som är en utav alla klubbägare som jag lärde känna där nere och han undrade när jag kom ner igen, haha. Man blir ju inte alls mer förväntansfull när till och med de börjar undra när man kommer tillbaka. Han sa i alla fall att jag måste höra av mig så fort jag kommer ner, så vi kan hitta ett bra jobb åt mig om jag inte vill vara hos honom. Är bara allt mer taggad inför kommande säsong, vilket motiverar mig ännu mer att kämpa på gymmet och med mina mål. Det börjar faktiskt kännas som om man ska tillbaka, innan har man bara sett bakåt och varit deprimerad, men nu blickar jag verkligen framåt. 2013 är mitt år!

Nej, nu rundar jag av här och beger mig till gymmet. Återkommer med betyg av det nya gymmet, haha. Ha en underbar dag allihopa!

Agapi, E.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0