LAZY WEEKEND

2013-01-13 • 18:31:15
Jag har verkligen haft en otroligt seg helg - på gott och ont. Skönt ibland att bara göra ingenting, men känns också lite trist att helgen snart är över och att man inte har gjort något direkt vettigt. Ni känner säkert igen det där! Men vet ni vad? Det kommer faktiskt en ny helg om mindre än en vecka!
 
Jag hade så galet svårt att sova inatt, var inte trött för fem öre! Trots att jag låg i sängen redan vid ett, så somnade jag inte förens strax före sju(!!!) i morse. Vaknade vid lunch, åt frukost och därefter blev det en långpromenad med Lotta och hunden i Hjortgården. Det var underbart väder, fast lite väl kallt stundtals, men gick man på raskt så var det skönt. Lite dramatik hann vi med under promenaden också. Gypsy bet på en pinne som fastnade i gommen, så det slutade med att jag låg över honom för att han skulle vara lugn, fick försöka lirka upp käken på honom och dra ut pinnen. Därefter hade jag snöslask över hela mina byxor och blod på händerna. Även snön var helt röd på marken.. men det gick bra som tur var. Lillgubben fick stoppa i sig lite snö och skölja och kyla munnen med.
 
Nu sitter jag på tåget på väg in till stan där jag ska möta upp en favorit - Jessica! Vi ska fika, babbla av oss och känner jag oss rätt så kommer vi skratta tills vi har ont i magen också. Har saknat henne hur länge som helst nu, så det var verkligen på tiden att vi tog tag i det här! Trivs så oerhört bra i hennes sällskap, underbar tjej!
 
Haha, tågvärden kom just för att titta biljetterna och så märkte jag att han sa något, så tog ur hörlurarna;
"Hej fina flicka!"
"Haha, hej du!"
"Allt är bra med du?"
"Jadå, här är det bra. Hur är det själv?"
"Jotack, nu är det bra här med!"
"Det var väl för väl!"
"Wow. 3+! Bra där!"
"Haha, ja!"
"Ha det bra, fina flicka!
"Tack, detsamma!"

Haha, tänk vad glada människor kan sprida sin glädje vidare! Tänk om alla som jobbade inom service var så, eller alla över huvud taget. Ett leende smittar verkligen av sig!
 
Nu har vi strax kommit till Lerum och jag har inte så mycket mer att säga. Förhoppningsvis blir det lite knäppa bilder under kvällens gång, det brukar bli det. Måste hem i hyfsad tid också, börjar jobba igen imorgon, så blir att åka tåg igen tio i fem på morgonen. Lite segt, men skönt att få rutin igen! Hoppas ni haft en härlig helg och tar vara på de sista timmarna
 
Agapi, E.
 
Hur söt är inte den här bilden?
 

Comments
Postat av: Angelika Eide

Tack så mycket hörru! :*

Haha skön snubbe, sprider loove :D

Svar: Så lite så fina du! <3
Ja gud ja, helt underbar! haha :))
Emma von D

2013-01-13 • 21:43:01 / URL: http://lingonapan.blogg.se/
Postat av: IIDZ.horses and photo.♥

så söt bild!

Svar: Ja men visst är den! :')
Emma von D

2013-01-22 • 20:03:33 / URL: http://prinsesc.blogg.se

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0