IT DOESN'T TASTE AS GOOD AS THIN FEELS

2013-01-17 • 02:18:03
Ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men till mitt försvar kan jag bara säga att det inte är så roligt att läsa om ingenting heller. Jag kan med handen på hjärtat säga att det faktiskt inte händer särskilt mycket i mitt liv just nu, den ena dagen är den andra lik. Å andra sidan har jag egentligen väldigt mycket tid över just nu, så att hitta på saker, ta bilder och sådant har jag ju egentligen tid med, men det handlar väl också mycket om prioritering.
 
Min prioritering just nu ligger på att få tiden att gå. Att tjäna pengar, leva ett tajt liv och jobba för att kunna ta mig tillbaka till Grekland som förutspått. Oavsett hur lite pengar jag kommer att ha, så kommer jag åka, så det handlar inte om att ha en fet budget. Jag SKA tillbaka. Jag trivs så bra där nee och har alla jag behöver där, så det skulle inte vara att ljuga när jag säger att det känns mer som mitt hem än vad Sverige gör. 
 
Träningen är också min prioritering nu. Nästan min största. Jag har velat göra det här så himla länge, men den här gången ska jag nå mitt mål. Med tanke på att jag satt en deadline då jag ska ha åkt till Kreta, så känns det som att jag har en allt mer utsatt deadline även för mina mål, på gott och ont! Det blir tajt, men ingenting är omöjligt. Att ha en tajt tidsram gör mig faktiskt nästan allt mer motiverad och jag blir ännu strängare med mig själv!
 
Imorgon har jag blivit inhyrd till Ericsons restaurang ute på Lindholmen. Kul med variation, men jobbigt med nytt ställe då man ofta känner sig som en praktikant. Men pengar är pengar. Ska nästan bli mest spännande att göra comeback ute på Lindholmen. Ljuva gymnasietid! Jag börjar vi nio och borde ha sovit för längesen, men som vanligt kan jag inte sova, utan sitter istället klarvaken i sängen i "Pippi-tröja", pyjamasshorts och tubsockor. Charmigt värre! 
 
Nej, jag får se hur jag sysselsätter mig fram tills dess att det är okej att "kliva upp" och påbörja dagen med frukost och så vidare. Hade ju varit skönt att ta tillfället i akt och unna sig en powerwalk så där på morgonkvisten, men vi får se hur hurtig jag känner mig då..
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0