EVIGT TACKSAM

2013-01-08 • 14:43:17
Jag vet knappt var jag ska börja. Jag är så otroligt tacksam över att så många fina människor faktiskt har tagit sig tid att läsa om vad som hänt i mitt liv. Jag hade absolut inte väntat mig ett så stort stöd som jag känner att jag har fått ifrån så många människor, som jag i själva verket inte ens känner. Och alla fina kommentarer. Jag ryser verkligen när jag läser en del utav era kommentarer och samtidigt som det gör så ont i mig att behöva läsa om att ni varit med om liknande händelser, så är jag också oerhört rörd över att ni känner att ni kan dela med er utav erat liv till lilla mig.

Jag vill verkligen att ni ska veta att jag alltid ställer upp om någon skulle behöva stöd eller bara känner att de behöver spy ur sig sina känslor någonstans. Allt är välkommet, inget är för litet eller stort. Vi behöver varann och stöttning och hjälp finns alltid att få. Jag tycker absolut inte att de som hör av sig är jobbiga, utan tvärtom. Jag blir glad över att ni känner att ni kan tala med mig och jag ska försöka ge er det ni behöver. Har fått flera fina mail som gjort mig tårögd. Så tveka inte att slänga iväg ett mail oavsett vad det gäller! Mailen är [email protected] och andra sätt att nå mig finner ni uppe i fliken "Kontakt".

Inlägget var mitt sätt att börja bearbeta det som har hänt, inte att söka uppmärksamhet, men att så många människor har hittat hit tycker jag är fantastiskt roligt och jag är supernyfiken på vilka ni alla är. Några utav er som kommenterat har jag redan kikat förbi hos, men ni som vill att jag tar del av just er får mer än gärna slänga iväg en kommentar med er blogg eller liknande. Har ni några frågor om mig eller vad som helst så vore det trevligt om ni bara frågade på. Allt mellan himmel och jord är välkommet! Dessutom kanske detta kan göra mig mer motiverad att uppdatera här oftare, det känns ju såklart roligare att göra det när man vet att det faktiskt finns de som är intresserade av att läsa om mitt liv. Jag hoppas såklart att ni hänger kvar och ser min resa framåt.

Detta året kommer bli förändringarnas år. Åtminstone i mitt liv. Om några månader åker jag tillbaka till Kreta där förra sommaren spenderades. Jag träffade de mest underbara människorna man kan tänka sig och har aldrig mått så bra som jag gjorde då! Så i nuläget tacklar jag just bara vardagen och försöker jobba så mycket som möjligt för att spara ihop till sommaren. Träning är också något som står högt upp bland mina intressen just nu. I år ska jag nå mina mål och komma i bättre form och hälsa.

Jag hoppas så att ni vill följa min resa och att jag får chansen att följa er. Återigen - Tack! Kan verkligen inte tacka er nog, det betyder jättemycket för mig att få så mycket stöd som jag har fått. Hoppas alla får en fin dag!



Agapi, E.

Comments
Postat av: Alice (igen)

Hej Emma.
Det jag frågar om nu är egentligen för mycket begärt, men vi skulle möjligtvis inte kunna ha kontakt(möjligtvis på facebook(om du inte känner att det blir för ''personligt'').

När jag klickade in och läste ditt inlägg brast det till slut för mig, nu sitter jag här i ren ångest och tänker över allt som jag har upplevt med min egna pappa utan att ens berättat det för någon. Insett genom DIG att det är en av de största faktorerna till att jag mår mindre bra.
Så, jag skulle vara förevigt tacksam om du ville lyssna på en till snyfthistoria från lilla mig, och om du tycker att det låter okej får du gärna mejla mej eller svara här om hur jag kan nå dig.
Annars önskar jag dig ett gott liv där du kan omvända dina upplevelser till styrkor.
Kram Emma <3

Svar: Kära du, det är såklart inte alls för mycket begärt, tvärtom tar jag det som ett bevis på att andra känner att de kan lita på mig och känna att de kan öppna upp sig för mig! Jag har fått så otroligt fin respons alla här och mår så himla mycket bättre i dagsläget, så jag är minst sagt beredd att ge tillbaka och hjälpa andra i samma sits. Jag är bara glad om jag kan hjälpa!
Enklast är om du mailar mig på [email protected], så ska jag svara så fort som möjligt! Kram så länge, så hoppas jag att vi hörs snart igen <3
Emma von D

2013-01-14 • 23:17:38

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0