PROS AGIO BASILH!

2013-12-20 • 19:44:51
Så stod det på den lilla pojkens kuvert, som stod bredvid mig på postkontoret idag. Det betyder inte mindre än "Till Jultomten" och jag kunde inte låta bli att le när jag tjuvläste på hans kuvert. Han var så stolt och förväntansfull, så jag hoppas att tomten inte sviker honom. 
 
Jag måste erkänna att jag saknar den där känslan av jul, det börjar kännas av allt mer nu. Inte så mycket att jag hade kunnat lämna allt här för att få ha firat den med mina nära och kära, utan mer bara den där genuina och varma känslan man får kring julen. Jag inser nog först nu hur mycket barndomsminnen som egentligen dyker upp kring julen när jag är hemma hos mamma och pappa. 
 
Om jag fick känna mig som ett barn igen och hade skrivit en önskelista till tomten, så hade den helt säkert innehållt en akustisk gitarr. Helst min egna där hemma, men en annan hade funkat hur bra som helst. Jag saknar det som fick mig sysselsatt och avslappnad så himla mycket. Samtidigt är det något jag kommer kunna spara till, så kanske får bli en julklapp till mig själv lite senare.
 
Samtidigt så tycker jag att julen känns så överskattad och kommerisell numera, så är lite inne på det här med att ge en klapp som verkligen räknas. Så som att skänka en slant till någon organisation som hjälper någon eller några här i världen. Det tycker jag är en fin tanke, en bra klapp till den som inte vill ha eller redan har allt. Dessutom gör den något gott, istället för att det där härliga settet från BodyShop ska samlas på hög i badrumsskåpet.
 
Här däremot vet jag inte om det kommer bli mycket till julfirande över huvud taget. mest av allt hade jag såklart önskat att ha några där hemifrån här att fira med. Jag ska försöka göra åtminstone en jullunch i all ära. Jag är ju inte mycket för det här med julmat, men en del grejer tycker jag faktiskt om, så ska försöka få till detta i bästa mån, mest för att få till den där julkänslan. Jag pratade om julgran, men dagarna rinner iväg och jag får helt enkelt se hur värt jag kommer att tycka det är.
 
Fredag. Som sagt, fredag idag. Känns inte än så länge. Vi får se om det dyker upp lite folk här innan jag får panik av rastlöshet! Hur som helst, hoppas alla får en fantastisk fredag vare sig den spenderas hemma i tv-soffan eller om ni ska ut och bli odrägliga på stan.
 
Agapi, E.
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0