NATT OCH DAG

2013-12-19 • 19:23:30
Har haft lite bloggtorka och de gånger jag faktiskt velat uppdatera har tiden inte funnits eller prioriterats till annat. Har fått en hel del bannor från flera att det inte uppdaterats, vilket inte är mer än rätt, men också kul att veta att det faktiskt finns de som bryr sig och vill följa med i min vardag. 
 
Sitter på jobbet rakt under vår air condition som står på maxad värme. Jag njuter verkligen, för numera fryser jag mer eller mindre för jämnan här. Luftfuktigheten gör att den lilla kyla som finns riktigt kryper innanför skinnet och gör det outhärdligt. Känns som att man aldrig kan bli helt torr heller, så allt fortsätter i en ond cirkel. Självklart är ju vintern här dock oerhört mycket mildare än vad mn är van vid, så ska då inte klaga! 
 
Tiden just nu på jobbet går så otroligt långsamt. Vi har haft flera dagar nu nästan helt utan gäster. Detta gäller inte bara vår bar utan alla barerna här på gatan och även de runtom känner av någon typ av dip. Ingen har någon direkt förklaring och frustrationen hos inte minst cheferna växer. Idag mottog jag till exempel detta sms från min chef; "Come at 5 and send some messages to Americans to come cause we are fucked up!" Jag kunde inte låta bli att skratta, men sedan vet jag ju vilken panik han har just nu och eftersom en chef här inte är som i Sverige, utan faktiskt en vän, så kan jag inte låta bli att lida lite med honom. Självklart vill jag att det går bra för honom och vår bar. Dock tror jag bara vi är inne i någon typ av dålig svacka och att det snart kommer att vända - åtminstone hoppas jag så!
 
Inom en månad kommer det ha hänt mycket. Riktigt hur mycket och vilka följder det kommer att få vet jag inte i nuläget, men jag kan bara tro och hoppas på lite justering och att det kommer röras om ordentligt i grytan! Det är nämnligen så att två av tjejerna kommer att säga upp sig. Något som är planerat, så även Alex känner till detta! Det tråkiga är att det är två av de jag börjat komma riktigt nära, trivs med och ser upp till. En av tjejerna sitter på lite av en makt här, så det ska bli intressant hur dessa ansvar läggs över när hon åkt. Både chefen och managern har vid flertal tillfällen frågat mig om jag vet någon eller kan hitta någon som är intresserad av att jobba och har också varit noga med att poängtera att de frågat mig för att de inte vill att den lilla "rumänska mafian", som redan grundats, ska eskalera. Jag känner i alla fall att jag snarare vinner på dessa förändringar som komma skall, än att förlora - mer än två goda vänner såklart!
 
Ska försöka bli bättre på att uppdatera och komma tillbaka till mina rutiner. Planerar även att besöka ett närliggande gym här i dagarna för att se om det är något att ha. Ha en trevlig torsdagskväll!
 
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0