KARMA IS A BITCH

2013-12-09 • 17:42:00
Jag måste bara berätta vad som hände på vägen hem från min fika;
Jag var en aning stressad då jag valde att springa in på affären på vägen. Jag tog som vanligt lite för lång tid på mig och väl vid kassan upptäckte jag den milslånga kön. "Suck", tänkte jag som bara hade en iste och tuggummi som jag skulle betala för. När det bara var en kvinna före mig, så vände hon sig om och tittade på mina varor, sedan på mig och sa "mono dio..." osv på grekiska och jag förstod att hon menade på att jag kunde gå före, då jag endast hade mina två varor. Jag tackade så hjärtligt på grekiska, betalade och fortsatte ut. Utanför möttes jag av en kvinna som frågade om jag talade engelska och därefter om jag kunde passa hennes hund, medan hon tog sin son och sprang  in för att handla ett fåtal varor. Det visade sig även att hon ursprungligen var ifrån Danmark, så vi hade en kort konversation om våra respektive bakgrunder. Trots att jag vid det laget hade knappt fyrtio minuter på mig innan jag skulle vara på jobbet och innan dess hinna duscha etc, så var jag omtänksam nog och sa att jag självklart kunde passa hunden Vovse under tiden. Kvinnan kom efter en dryg kvart ut med sin son och var så oerhört tacksam över min tjänst.
 
Det jag ville säga med detta är att vi alla borde bli bättre på att hjälpa varandra i vardagen, oavsett om det är stora eller små tjänster. Jag tror på karma och att kvinnan före mig i kön var trevlig mot mig gjorde ännu mer att jag ville göra detsamma mot någon annan och jag hoppas att cirkeln fortsätter, så att den danska kvinnan är trevlig mot nästa person osv. Jag fick visserligen stressa mer än vanligt och blev någon minut försenad, men det är bara en droppe i havet. Le mot världen!
Agapi, E. 
 
 

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0