SHINE BRIGHT LIKE A DIAMOND

2012-10-18 • 16:07:17
Sådär, nu har även jag fallit för Rihannas låt Diamonds, trots att jag verkligen avskydde den ifrån första början. Jag tycker ofta det är så, att man först inte alls tycker om en låt, men sedan trillar dit och fastnar med låten på repeat. Och efter att ha varit fast i min grekiska musik under en så lång tid nu, så är det skönt att kunna blanda in lite annat också. Självklart ligger mina grekiska låtar mig mycket varmt om hjärtat [och kommer alltid att göra], men som sagt; lite variation är aldrig fel!

Idag har förkylningen blivit värre, så humöret är väl inte det bästa. Jag vill bli frisk så jag kan komma igång med tränandet igen, jag behöver det! Kikar även efter ett nytt jobb. Mitt nuvarande verkar ha glömt bort mig? Nackdelen med att jobba för ett bemanningsföretag antar jag - man är aldrig garanterad något, vilket såklart är mycket oroande och jobbigt. Har blivit tipsad om att Fjällhalsen, som är den restaurang jag vuxit upp med när vi varit i Bydalsfjällen. De söker folk inför vintersäsongen och visst hade det varit kul att jobba där uppe en säsong och få åka skidor och allt vad som hör till, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att det faktiskt kommer innebära en massa extrautgifter och planering, vilket väl i och för sig inte behöver vara något problem, men ändå. Vi får se vad som händer med det helt enkelt! Hur som helst ska det sökas lite olika jobb här runt omkring först och främst.

Nu ska jag bara ta det lugnt och kika vidare på bloggar och bara ta det lugnt, man har inte så mycket ork över till annat när man är sjuk. Jag är ju en av de som inte tror på läkemedel, självklart antibiotika, penicillin och mer "allvarliga" mediciner, men inte exempelvis Alvedon, Ipren och liknande. Jag tycker bara det är onödigt att stoppa i sig preparat som lurar kroppen och gör att man istället blir beroende utav att ta en tablett så fort man blir minsta lilla förkyld. Jag tror mer på att äta rätt saker, få i sig c-vitaminer, acidofilus, omega-3 och så vidare. Så jag får väl helt enkelt gå och ta mig en apelsin nu, haha. Vi hörs senare!

Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0