NO MORE EXCUSES, BITCH

2012-10-31 • 17:19:03
Nu är jag äntligen tillbaka [hoppas även ny tycker att det är äntligen!] och jag har massvis att berätta. Dock är jag trött och lite småvresig, så vi får se hur mycket kärlek som läggs ner på detta inlägg. Jag lovar ingenting, mer än ett försök till en trevlig lässtund!

Okej, för att ta dra till med en "catch up" utav helgen och de dagar jag inte bloggat så går vi tillbaka i tiden en aning, låt oss vandra så långt som till i fredags kväll! Jag hade shoppat och det vet ni redan om eftersom att jag passade på att mobilblogga ifrån en bänk på Centralen i Göteborg. Jag tog mig sedan hem, åt och gjorde mig i ordning för att sedan åka tillbaka till Göteborg och möta Johanna. Därefter tog vi oss bort till Vasaplatsen och gick ner till Chez. Joel och gänget hade inte kommit tillbaka från bowlingen riktigt än, så vi väntade på de och kort därefter kom de så vi kunde gå in. Alla åt förutom jag och Johanna, vi drog till med varsin öl och jäger och startade vår grektradition - ett ölspel med ciggpaket. Alla var goa och glada och till slut kom även Madelen som slutat att jobba. När alla var nöjda på Chez så skulle vi vidare, men jag, Johanna och Madde dissade Bryggeriet och styrde vår kos mot Rockbaren [som vanligt]. Där var det dock sjukt lång kö, men inte hindrade det oss för en timme och tio minuter senare var vi inne och började drack ännu mera. Fulla och glada lämnade vi därefter RB för pommes frittes och senare hemgång. Dagen efter upptäckte jag att jag slarvat bort mitt kontokort.......... Ingen fara skedd dock, pengarna var kvar, kortet är spärrat och mitt nya kort dimper ner i lådan innan veckan är slut.

I lördags var det dags för nästa kalas, då Isabell skulle firas. Det blev en runda på Systemet för att inhandla bubbel med mera och trots att förkylningen var värre och sängen lockade, så tog jag mig iväg mot Kungsbacka. Väl framme möttes jag av gamla klasskompisar som jag tror att jag inte ens sett sedan studenten, så det var skitkul! Kvällen fortsatte med mat, dryck, "Jag har aldrig..", skratt, gråt och massa annat trevligt. Även uppvisning av en tjejs nya tuttar, så vad mer kunde vi begärt? Kvällen innehöll allt! Efter tjejmiddagen var det dags för utgång, vilket jag bangade då jag var tvungen att lyssna till min förkylning. Jag hade jättegärna följt med såklart, men jag var nöjd med kvällen och det var riktigt skönt att komma hem lite tidigare för att bädda ner sig i soffan och käka brio, haha.

Söndagen.. gjorde jag ingenting? Jo, jag tränade på kvällen, men annars var det en otroligt ohändelserik dag, fast skönt var väl det. Sådana dagar behöver man ibland, då man bara kan ta dagen som den kommer, varva ner och hämta ny energi.

De senaste dagarna har det inte heller hänt så himla mycket. Jag har tränat varje kväll och ikväll ska inte få bli ett undantag. Den här gången ska jag ge allt och jag vägrar tillåta att detta bara är en fas. Jag är fortfarande onödigt sjuk och borde väl inte träna så hemskt mycket, men kör mer styrka nu, så att jag slipper ta ut mig helt vad gäller kondition. Är hyfsat stolt över mig själv som faktiskt orkar så pass mycket som jag gör, med tanke på att jag inte har tränat på länge! Bara man hittar motivationen och sparkar sig själv i arslet så är det ju inte så jäkla jobbigt. När man väl är där så är det ju bara att maxa. Och med tanke på att jag faktiskt tappat tre kilo sedan jag senast vägde mig, så bara måste jag ju fortsätta nu.

Nu ska jag strax åka och handla, har bestämt fisk idag. Skulle kunna äta det varje dag om jag fick bestämma!! Det går ju att göra så himla mycket olika saker med och dessutom finns det ju oändligt många olika sorters fisk, mmmhm! Får se vad jag hittar på idag!

Hörs senare, hoppas alla haft en kanonbra helg och start på veckan!

Agapi, E.

Gårdagens frukost.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0