AMANDA TODD

2012-10-14 • 18:19:17
Det finns väl knappast någon som inte har hört om denna tragedi. Hur några kunde göra en annan människas liv till ett rent helvete. Jag kan inte förstå hur dessa människor ens kan se sig själv i spegeln idag. Tyvärr finns risken att de är så galet fel funtade att de inte ens har ett samvete, men jag hoppas att dessa människor får leva med samma helvete som Amanda tvingades gå igenom. Hur kan man på allvar tycka att det var värt att göra en sådan stor grej utav att en tjej lyckades övertalas att flasha sig? Jag har försökt att tänka hur det hade sett ut om det vore Sverige [eller ett annat land för den delen]. Jag tror personligen inte att detta hade gått så långt. Man ska självklart inte säga inte, men att USA är oerhört pryda vad gäller bland annat nakenhet, är väl knappast en hemlighet. Det är så jävla synd att hon inte hade folk som bara satte en käpp ihjulet och visade upp hennes "misstag" som något modigt. Allvarligt talat, hon flashade sina tuttar i cam, det var strongt gjort, hade hon bara haft vänner som stod upp för henne, så kunde de fått mobbarna att känna sig töntiga. Jag säger inte att alla ska visa tuttarna för att vara modiga, men att man kunde ha vänt hennes "misstag" till något positivt hade varit som en bitchslap för de andra.

Oavsett vad som kunde ha gjorts så är det försent och det är en så otrolig förlust. Hon hade många, många år framför sig att få leva fullt ut, men några andra fick sätta stop för detta och det är så himla hemskt! Jag hoppas verkligen att polisen kommer fram till något vettigt i sin förundersökning - dessa personer borde bli dömda för vållande av annans död eller dylikt. Fy..

Efter regn kommer solsken brukar man säga och jag tycker att alla borde sprida Amandas video världen över och att den används för att förhindra mobbing, jag tror hon skulle vilja det. Att folk bryr sig, gör något och aldrig glömmer. Hon är inte den enda som avslutat sitt liv på grund av mobbing och det är hemskt att veta att det trots allt är så pass vanligt som det ändå är. Något måste göra, allt måste få ett slut. Ta hand om varandra, ett enda leende kan betyda så mycket för någon!

Agapi, E.


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0