TWO YEARS ANNIVERSAIRY

2012-11-26 • 14:00:50
Hej alla vackra människor där ute. Mitt liv är minst sagt komplicerat stundtals och har på den senaste tiden varit rätt så mörkt och trist. Eller ja, de senaste dagarna har varit kanon och det var väl lite därför jag tog mig i kragen och loggade in här.

Anledningen till min rubrik var att denna bloggen firade två år igår. Naturligtvis insåg jag detta nu när jag loggade in, så inget firande för våran del igår. Ett stort grattis till mig och bloggen i alla fall [tycker jag] då vi har kämpat på i vått och torrt oavsett om det gått lite trögare ibland.

Nu till det roliga! Jag har äntligen fått ett jobb. En fastanställning till och med! Mitt liv har verkligen fått en uppsving av detta och allt känns väldigt mycket bättre just nu. Jag har haft en kanonbra vecka där tisdagen innehöll samtal från min nuvarande chef, Åsa, och där vi bestämde att jag skulle jobba veckan ut. Veckan som gick spenderades i kallköket där beredning av mackor, bakverk, smoothies m.m har varit min huvudsakliga syssla. Denna veckan, med start onsdag, är det caféet som gäller. Jag ser fram emot detta lite extra mycket eftersom jag trivs med den positionen och dessutom att få komma tillbaka och jobba. Ganska skönt ändå med mjukstart och tredagarsveckor, då jag går upp 03.30 och tar tåget 04.48... Ja, det är hemskt, fast ändå inte så farligt när man väl har hittat sin rutin. Dessutom är jag inte [lika] psykiskt instabil den här gången (Har jobbat på samma ställe tidigare i höst).

Ihelgen var Charlotta hemma från Lund, så det var kul attt ses. Det blev en lååångfika på stan med våra mammor och lördagskvällen spenderades med Charlotta och Sofia, som också var hemma, och massa god mat ifrån Musses. Igår var det en lugn dag och kvällen spenderades med Jessica och vi satt och fika i flera timmar, tog massa sjuka bilder, förlängde våra liv med massvis med skratt och mycket mer. Jag värderar hennes vänskap något enormt, för även om vi inte alltid ses så ofta så vet vi alltid vart vi har varann och det känns aldrig tillkonstlat när vi väl ses. I och med att jag under denna hösten tappat enormt mycket vänner så känns det extra bra att veta att jag faktiskt alltid har mina guldkorn som alltid ställer upp och finns där när jag behöver dem som mest. Jag har lärt mig så mycket under detta år, bl.a att värdera sina vänner och inte lägga energi på de som skitar ner mitt liv. Jag har ingen ork för sådant och är hellre utan vänner än att ha dessa i mitt liv. Det känns helt underbart när man väl upptäckt detta och kan acceptera att man faktiskt har rätt.

Idag och imorgon är jag ledig, då en annan tjej hade blivit lovad att testa på cafébiträdetjänsten, men i och med att chefen uttryckte sig ungefär ".. det här blev ju dumt, för jag lovade ju en tjej att få testa i två dagar.. men om du kommer resten av veckan så pratar vi om kommande tider då", så känns läget under kontroll tycker jag allt, haha. Ikväll blir det Sportlife [ÄNTLIGEN!] och ska väl försöka komma iväg dit på dagen imorgon också! I övrigt händer det inte allt för mycket idag. Tänkte eventuellt sätta GPs Dunderglögg och kanske baka något trevligt, vi får se!

Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi kanske senare!

Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0