I'M WALKING ON SUNSHINES

2012-05-08 • 11:51:02

Hejhejhej! Tro det eller ej, men jag lever! Jag har egentligen all tid i världen på mig att blogga om dagarna, men det känns bara så tråkigt att sätta sig och skriva när man lika gärna kan göra något annat. Dessutom är det hur tråkigt som helst att mina inlägg blir jättekonstiga och att inga bilder vill läggas upp, men jag ger mig inte - det SKA gå!

Sanningen är den att de senaste dagarna skulle jag ha kunnat göra flera inlägg eftersom jag ändå inte har gjort så mycket. Jag har mest legat på stranden, tagit promenader och bara njutit. I lördags skulle jag ha fått börja jobba. Det var den dagen som räknades som säsongens premiär och den dag då hotellets första gäster anlände. Det som hände var att datasystemet kraschade av någon anledning och här använder de sig utav en slags elektronisk upptagning av beställning. Dehar alltså små datorer med sig ut till borden och en bong skickas sedan direkt till köket. Supersmidigt, men inte när tekniken inte ville samarbeta. De bestämde sig därför för att öppna på måndagen, alltså igår. Så igår blev min första arbetsdag och jag kan inte annat än säga att jag trivdes. Alla var oväntat trevliga! Jag hadeväntat mig att alla skulle snäsa åt en [så som jag själv brukar göra, haha]. Dock var det inte så många som gick förbi, men några sällskap fick jag in ändå.

Alla här är supertrevliga! Nu tänker jag först och främst på personalen. Här är alla extremt måna om att man ska trivas och man ställer upp för varann på ett helt annat sätt än vad vi gör i Sverige. Jag trivs jättebra här och jag känner mig knappt som en turist alls, kanske mest för att man inte tillåter sig själv att vara det.

Imorgon fyller jag år och det roliga är att jag bryr mig nästan inte. Jaghade självklart brytt mig mer ifall jag varit i Sverige, för då hade det inneburit mer. Typ att man får gå på systemet, BIG TIME! Nej, fy vad patetiskt att man sett fram emot det egentligen. Hur som helst så har mina vänner här planerat för mig, haha! Lite roligt ändå. Aja, vi får se vad som händer.

Idag är det lite moln på himlen, men solen spricker igenom och det är 28 grader, så man är bara glad över det! Det är skönt när det är varmt runt om en utan att man behöver känna hur solens strålar riktigt bränner i huden. Antagligen är det också så att man inte är lika desperat efter perfekta dagar, när man är medveten om hur länge man kommer att vara här. Det är ju en annan sak om man bara är här en vecka!

Idag känner jag mig jätteslö och solen tog rätt så hårt igår, så idag är planen att bara chilla på terassen, kanske ta en promenad eller så och sedan blir det ju arbetspass nummer två. Ska testa igen med bilder, så håller tummarna nu!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0