WATER MARBLE ART

2012-03-18 • 01:00:43
Idag har jag haft en otroligt seg dag och har inte ens kommit utanför dörren. Jag skäms faktiskt! Till mitt försvar kan jag ju säga att det inte var särskilt roligt väder heller, men ändå dåligt av mig. Jag mår fortfarande halvkasst och det verkar inte vilja bli bättre.

I och med min otroligt icke-händelserika dag, så har jag inte så mycket att säga. Något jag däremot måste berätta är att jag igår vågade mig på att testa "Water marble art". Det är en speciell teknik man använder sig utav för att få ett häftigt mönster på naglarna. Det var lätt att göra, bara man kom på tekniken. Dock upptäckte jag att det hade varit lättare att täcka över fingret [förutom nageln], då det blir extremt kladdigt och jobbigt att ta bort, men som man brukar säga "man lär sig av sina misstag". För att förenkla hela processen ännu mer, skulle jag tipsa om att använda lösnaglar, som man dippar innan de används och dessutom använda sig av nya fräscha nagellack, då några av mina var aningen trötta och sega. Hur som helst en sjukt cool teknik, som går att variera. Bara fantasin sätter gränser!







Lånade bilder från Google för att visa. Har inga bra bilder på mina [dessutom blev det inte ens hälften så snyggt som på bilderna, haha]

Ikväll har jag bara legat i soffan framför tvn, tittade på Bröllopsfotografen bland annat. Jag älskar verkligen Björn Starrin, helt underbar skådespelare! Hur som helst, nu tänkte jag nog ta mig en dusch, göra ansiktsmask och skämma bort mig själv lite innan jag glider ner i sängen. Kommer tillbaka och säger godnatt sen!

 


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0