HIGH FIVE

2012-06-15 • 17:46:36

Jaha, då har min kära vän Johanna kommit ner till ett soligt och varmt Kreta. Hon klagar redan på värmen, haha, vilket i och för sig är fullt förståeligt! Igår satt vi och diskuterade med Dimitris hur vi ska lägga upp vårat arbete - vem som gör vad osv. Det slutade med att massvis av klockslag rabblades upp och att jag till slut svarade "Ye, of course!" på frågan "Is that okey with you?" utan att egentligen hängt med. Detta resulterade med att jag och Johanna idag kände oss otroligt förvirrade.

Vi gjorde som vi tror och hoppas nu på det bästa. Vi började klockan fyra, tillsammans med Apostolis, dukade upp och öppnade restaurangen. Vid sexsnåret kom Pavlos som varit hemma lite längre på grund av det lilla event som hålls i hans hus idag och i samma veva återvände jag tillbaka till hotellrummet och Johanna ut till entrén. Sedan är tanken att jag ska in till servering och bar vid åtta och hjälpa till där det behövs. Vi hoppas att vi uppfattade allting rätt!

Idag har vi sovit länge eller ja, åtminstone Johanna... haha! Sedan tog vi en vända till det billiga varuhuset och sista timmen innan jobb spenderades i havet. Välbehövt vill jag lova!

Hur som helt så var Pavlos nöjd att vi klarat oss när han var borta. Det blev en 'high five' och kommentaren "Perfect Emma!", så det bådar väl gott?

Nu ska jag försöka att inte smälta bort helt i värmen och sddan förbereda mig för jobb. Vi hörs kanske senare, puss!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0