UPP OCH NER - NER OCH UPP

2012-01-18 • 05:53:39

Ja uppdateringen är som den brukar vara - varierande. Hur som helst så kom Oscar hit en kort stund i lördags, lite för kort nästan, haha. Nej men det var trevligt, men vid tolslaget satt jag återigen ensam hemma i lägenheten och visste inte vad jag skulle hitta på. Ovanifrån kunde jag höra hur människor skarattade och skålade till hög musik, vilket jag också hade gjort under flera timmar den kvällen, men jag blev sugen på att göra något. Det var som att det hade skickats en signal till Johanna, för kort därefter frågade hon om jag inte ville komma bort en stund till Dancing Dingo och jag var inte svår att övertala!

Jag kom dit strax efter ett och drack bara för sällskapets skull och träffade så härliga människor, trots att vi redan vid tre var tvungna att lämna stället. Detta gjorde mig dock ingenting, jag var nöjd och hade haft kul. Jag har börjat tröttna på att festa och supa bara för sakens skull. Nej, jag vill bara träffa härliga människor och ha kul.

Jag, Johanna och öbon Christoffer, som vi hade lärt känna, tog oss hem till mig för att döda några timmar då varken Johanna eller Christoffer kunde ta sig hem på ett tag. Det slutade med att Johanna sov i soffan samtidigt som jag och Christoffer satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi upptäckte även att vi hade mycket gemensamt när det gällde musik och satt därför och spelade musik hela natten. Till slut tröttnade även vi och gick och lade oss. Tror dock inte att vi fick så mycket sömn utan låg och diskuterade saker och sedan blev klockan så mycket att han tog sig hemåt. Vi bestämde att vi skulle ses till kvällen igen och sedan satt jag och Johanna ensamma kvar i lägenheten en stund innan det även blev dags för henne att ta sig hemåt. Väl på kvällen blev det pizza och film och även en hel del struntprat, så himla skönt med en kille (person över huvud taget) som man verkligen känner att man kan prata om allt med, trots att man knappt känt varann i ett dygn(!). Riktigt bra kille ska ni veta!

I måndags var jag och Johanna och besökte Madde i Askim. Hon bjöd på gudomlig mat med en sjukt god sallad till och kvällen bjöd på många skratt och otroligt mycket tjejsnack. Jag saknar verkligen att sitta och prata om allt sådant, man gör det inte alls lika ofta nu som när man gick i skolan. Det var en kanonbra kväll med världens finaste tjejer och jag fick ett Angry Bird-skal till min iPhone utav Johanna, så gullig är hon!!

När vi väl skulle därifrån, för att Johanna skulle hinna sin sista buss, så tänkte vi ta 80bussen. Tji fick vi när vi går mot bussen och har cirka femtio meter kvar till hållplatsen och ser den svicha förbi, trots att klockan inte ens var så mycket. Det hela slutade med att vi fick ta 58an till marklandsgatan och byta till 1an, för att sedan gå av vid Vasplatsen och gå bort mot Avenyn och sedan bort till mig. På vägen stannade vi förbi på 7eleven och köpte chips och hade sedan chipskväll hemma hos mig. Vi kollade på youtube-klipp, lyssnade på musik och var allmänt flummiga ända till vi vid sjutiden deckar och sover sött ett bra tag!

Vid två åkte Johanna hem och jag var så jäkla trött så att jag somnade om och vaknade 17.58(!). Usch säger jag bara. Dessutom fyllde min mamma år och jag hade ju tänkt gå förbi hennes jobb för att överraska med blommor. Jag ringde åtminstone det första jag gjorde för att gratta henne och då visade det sig att hon inte alls hade åkt hem (som jag trodde) utan i själva verket var vid Stigbergstorget och på väg till något möte. Så vi bestämde istället att vi skulle ta en snabb fika efter att mötet var över och jag hann att duscha, köpa blommor och choklad dess innan, kanon!

Efter det åkte jag hem och åt eftersom jag inte hade hunnit det ordentligt. Sedan har jag bara suttit vaken, eftersom jag vaknade vi sextiden... haha.

Har inte gjort något speciellt, hängt på Instagram, spelat gitarr och lite så. Jag har även hunnit med att leta upp lite låtar från Les Mills Body Balance-pass och fixat en lista med dessa, så tänkte faktiskt köra igenom ett pass nu på morgonen. Jag har tänt en miljon ljus ungefär, så det ser ut som att någon sekt ska ha möte här eller något i den stilen!

Jaja, hur som helst, ska försöka få lite mer saker gjorda under den kommande dagen och glöm inte att besöka min Instagram (och följa/gilla/kommentera), emmaliinnea, eftersom jag inte kan lägga upp så mycket bilder här eftersom appen krånglar så fort jag vill lägga in bilder. Lovar att det finns massa fina bilder dagligen på Instagram, så in och kika!

Ha en kalasbra dag!


Comments
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

sv: tack så mkt :)

2012-01-18 • 19:11:38 / URL: http://sense.webblogg.se/

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0