FÖRSTA ADVENT

2012-12-02 • 10:10:10
Glad första advent på er allihopa (eller säger man ens så? haha). Jag hoppas att ni alla får en fin och härlig vinterdag! Jag sitter just nu i Bälinge kyrka som är fylld av levande ljus och en övande kör. Min mamma är en av dessa människor. Utanför är det lite vitt, fristbitna träd, strålande sol och tio minus! Mycket mysigt måste jag erkänna. Något som var mindre mysigt var att en säkring gick hos oss i morse, vilket innebar att det saknades el i mitt rum och hallen utanför. Även värmepannan la av..... jättekul när det är tio minusgrader ute! Jag har dock fått bekräftat ifrån pappa att pannan nu är igång, men att elen i mitt rum saknas. Dock kan jag ju tycka att värmen känns lite viktigare i nuläget.
 
Igår pyntade jag och städade i princip hela huset då mamma och pappa var iväg på glöggmingel. Efter detta adventsfirande som börjar vid elva, bär det nog av hemåt för lite fika och tända första ljuset, som såklart inte prioriterades i morse, haha. Jag hoppas på en kanonbra första advent för att kickstarta julen!
 
Agapi, E.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0