GREATINGS FROM GREECE

2012-04-23 • 03:48:32
Haha, nej, men det är nästan så! Om cirka en vecka kommer jag att befinna mig på Kreta. Det känns fortfarande helt overkligt eftersom allt har gått så fort de senaste dagarna. Jag ska försöka att berätta hur allt har gått till, utan att spela över.

Det hela började tidigare i förra veckan när jag bestämde mig för att sätta mig vid datorn och faktiskt kika lite efter jobb. Efter en stunds letande så börjar jag tänka på vad det är jag verkligen vill och insåg att jag inte alls vill vara kvar i Sverige. Jag började därför googla jobb utomlands och kort därefter mer specifikt på Kreta, då det är ett av de ställen jag trivs allra bäst på! Jag hittar då en blogg där ett inlägg, angående jobb på Kreta, har skrivits och för att vara hundra procent ärlig så var jag först skeptisk, just för att det kändes så random att det faktiskt stod på en svensk blogg. Jag trotsade denna tanke och gick in på bloggen. Det visade sig att bloggen tillhörde en kvinna som tillsammans med sin man hade flyttat ner från Norrköping till Kreta då de hade gått i pension. I inlägget stod det att en god vän till henne sökte en svensk- eller norsktalande tjej att jobba på hans restaurang och jag tänkte "Varför inte!" och slängde iväg en kommentar. Jag fick därefter ett trevligt mail ifrån denna kvinna som berättade lite mer och gav mig namn och nummer till personen jag skulle prata med. Hon skrev även med restaurangens hemsida så jag kunde kika lite.. och det är här det roliga kommer!! Restaurangen/hotellet visade sig vara det hotell jag och Charlotta besökte sommaren 2010!!! Vad är oddsen för det?!

Jag blev överlycklig och kände att jag ska ha det här jobbet! Jag förberedde mig mentalt och tänkte noga igenom hur jag skulle presentera mig. "Hello, my name is Emma and I heard from Birgitta that you..." och där blev jag avbruten, haha! "Yes! Hello Emma!! Birgitta told me about you!". "Jaha.." tänkte jag nästan säga. Här hade jag orat mig för vad jag skulle säga, kommit fram till vad jag skulle säga och blir avbruten mitt i. Haha, hur som helst sa han att han skulle på möte och att jag kunde lägga till honom på Skype så vi kunde prata senare. Sedan har det inte hänt så mycket mer, eftersom min mobil just nu lever sitt egna liv och jag inte kunnat Skypa.

Eftersom att jag kom rätt nära bartendern Pavlos, då jag och Lotta var där, så hörde jag av mig till honom via Facebook häromdagen och berättade allt. Jag fick tillbaka ett trevligt svar på söndagskvällen och att han skulle lägga in ett gott ord för mig! Detta behövdes dock inte, för senare på kvällen så kom jag äntligen in på Skype och fick också tag på Dimitris. Vi pratade om allt som rörde jobbet och till slut fick jag meddelandet "Looks like you got yourself a job and free drinks young lady :)" och jag höll på att börja gråta. Allvarligt talat! Jag har skakat, mått illa, skrattat, nästan gråtit och är i någon form av chocktillstånd. Jag har liksom inte hunnit smälta allt ännu. Dock börjar stressen redan komma, efetrsom jag har hur mycket som helst som jag måste hinna fixa. Dimitris vill nämligen ha mig där den första maj och jag börjar den femte.

Om ni har god koll på mig så vet ni att jag fyller tjugo den nionde maj. Jag ser detta som världens bästa födelsedagspresent. Jag kommer att få vara i Grekland i fem-sex månader, bo gratis, äta gratis och ha fri bar. Jag är anställd för att jobba varje kväll 18.30-22.30 som värdinna och sedan extra om jag vill jobba med Pavlos i baren. Hur sjukt är inte detta erbjudande? Det är helt otroligt och jag är så lycklig just nu att jag svävar på moln.

Jag ska försöka bli duktig på att blogga när jag är borta, det kommer ju bli grymt!
Kan inte skriva mer nu, är helt snurrig och det är en känsla jag inte känt på länge, men känslan är skön - det är ren lycka.





Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0