JAG SAKNAR DIG MINDRE OCH MINDRE

2011-11-09 • 02:09:25
Efter att ha använt min iPad flitigt, ända sedan jag investerade den, så känns det nu onekligen anorlunda att sitta med en 17" laptop i knät - den är ju enorm! Hujeda mej, som Emils mamma hade sagt. Jag ångrar då inte att jag köpte min platta. Kan inte riktigt förstå hur så många kan tycka att de är så otroligt onödiga. Visst att jag har en iPhone och kan göra ungefär detsamma på denna, men det jag gillar är att iPaden är stor och man slipper kisa för att läsa vad det står eller för den delen scrolla som en dåre. Visst, en laptop är också hyfsat smidig, men jag tycker då att det är bra mycket smidigare att bara stoppa ner en skärm i väskan. Kanske beror det också på att min dator har några år på nacken nu och är oftast väldigt trött. Nej, tyck vad ni vill, men jag är faktiskt riktigt nöjd med min iPad!

Idag har jag ägnat dagen åt jobb och sedan blev det en liten sväng genom det fashionabla affärshuset vi har här i Alingsås. Det fanns då inte mycket att hänga i julgranen, men ett halsband med fjädrar fick jag köpt. Kan se om jag tar mig tid att lägga upp en bild på det senare. Det blev även Toni & Guy-shampoo och balsam till nedsatt pris - man bugar och bockar. Aldrig fel när man kan köpa vardagsprodukter till halva priset. Dock hittade jag inte det jag var ute efter - en kabelstickad tröja. Allvarligt talat, hur kan det vara möjligt att det är så svårt att hitta en sådan, då det är en av dem största trenderna i höst? Alingsås verkar inte riktigt hänga med, fast det var ju inte direkt någon nyhet. Får se om jag kommer in till stan någon dag och kan hitta en.

Imorgon bitti väntar ett tandläkarbesök och sedan återigen jobb. Hoppas bara inte att mitt besök hos tandläkaren drar ut på tiden så att jag kommer försent till jobbet, det vore ingen höjdare direkt. Jag håller tummarna för att det går fort.

Just nu sitter jag och kollar runt på kläder och annat roligt. Jag är så förbaskat sugen på att dra iväg till London och shoppa. Jag älskar London! Tyvärr känner jag att det är nu, om någon gång, som jag verkligen måste hålla hårt i varenda krona fram till flytten. Jag längtar så, men det vore skönt om man hade haft ett mer välbetalt jobb som tillät mer shopping och nöjen i min vardag, det kommer förhoppningsvis! Gör comeback strax finisar.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0