LONELINESS IS BETTER WHEN YOU'RE NOT ALONE

2011-03-03 • 12:27:15
Uppdateringen har väl inte varit den bästa, det vore fel att säga det. Det finns inget man kan göra åt det, mer än att förbättra sig! 

Idag vaknade jag strax efter nio och klev upp. Mamma och pappa hade båda åkt iväg för att jobba, så Bullen var den enda som mötte mig, men det är inte illa det. Inte alls faktiskt! Gick upp i köket och plockade fram saker för att kunna göra lite frukost. Men istället för att sätta igång med att göra i ordning den, blev jag stående stirrandes på det som skulle bli min frukost. Jag insåg att jag inte var ett dugg hungrig. Saken är den att nu när man varit på Stena, så känns det som att man tvingas äta hela tiden. Jag menar, man äter frukost strax innan åtta, lunch vid halv tolv, middag vid halv sex och sen nattamat vid halv elva. Jag har nog inte ätit så mycket i hela mitt liv förut. Trots att jag inte äter alla mål, eller bara tar något litet, så känner jag mig äcklad över hur mycket vi egentligen äter på båten. Jag kommer bli ett berg helt seriöst, haha! Så nu tänkte jag att jag måste ta till drastiska åtgärder när jag ändå är ledig och har tid. Åtgärden är Flygvärdinnemetoden. Tänkte att det är kort metod och ska ge drastiskt resultat, så varför inte testa. Det svåra med dieten är att i och med den lilla mängden mat man stoppar i sig, ju svårare är det att hålla hungerkänslan i styr, vilket lätt kan leda till att man bryter mot dieten och äter något annat. Jag tror dock att om man bara har viljan, så ska det funka och det är ju faktiskt bara fyra-fem dagar som den varar. Så vi får väl önska mig lycka till!

Här är matsedeln för följande dagar:


Dag 1:

Frukost: En halv grapefrukt + en kopp kaffe eller te.
Lunch: Grillad biff eller köttfärsbiff med grönsallad och tomat + ett äpple.
Middag: Två hårdkokta ägg, haricots verts och en halv grapefrukt.

Dag 2:

Frukost: En halv grapefrukt + en kopp kaffe eller te.
Lunch: Lammkotlett med grönsallad, samt ett glas tomatjuice.
Middag: Squash och blomkål, antingen ångkokta eller råa, haricots verts och osötat äppelmos.

Dag 3:

Frukost: En halv grapefrukt + en kopp kaffe eller te.
Lunch: Grillad kyckling med grönsallad och selleri + ett äpple.
Middag: Grillad köttfärsbiff med skalade tomater, samt ett glas katrinplommonjuice.

Dag 4:

Frukost: En halv grapefrukt + en kopp kaffe eller te.
Lunch: Två hårdkokta ägg, haricots verts, samt ett glas tomatjuice.
Middag: Grillad biff med grönsallad och tomat, samt ett glas osötad ananasjuice.

eventuellt:
Dag 5:

Dag fem är frivillig och ska i så fall se ut som dag ett.

Så ser matsedeln ut framöver. Ska bli kul att testa i alla fall. Något man måste komma ihåg under perioden är att dricka mycket vatten, det kan man inte få för mycket utav!

Gjorde ju min tatuering igår också! Är jättenöjd, precis så som jag ville ha den. Tony var jätteduktig och gjorde det väldigt fort. Tog ungefär tio minuter. Visserligen var det ingen stor tatuering, men ändå! Jag fick dock sitta och vänta i cirka en och en halv timme. Det hade blivit lite förskjutet och så. Men stackaren säger jag bara, han är ju där själv just nu. Både Freddan och Björn är sjuka och jag hade ju ingen tid att passa, så för mig gjorde det inget alls! Jag satt där och pratade med Tonys bror, Ronnie, som var lite hjälpreda och fick svara i telefon osv. Han var supertrevlig och han berättade att han började tatuera sig så sent som för tre år sedan (han var ändå i trettioårsåldern) och nu kunde han inte sluta, haha. Han sa att så fort han har glömt hur ont det gör, så vill han göra en ny. Och det var då jag började fundera på hur ont det egentligen skulle göra. Det var inget jag hade brytt mig om innan, men när en så pass stor kille som Ronnie sa att det gör jätteont, så börjar man ju undra.

När det väl var min tur så hade jag förväntat mig att det skulle göra ont, men vet ni vad. Det gjorde seriöst inte ont ett dugg. Det kändes bara lite konstigt och en lite obehaglig känsla. Men som sagt det var ju en så pass liten tatuering, så det beror nog mest på det. Jag har ingen bild än, har inte prioriterat det, men ska fixa det, jag lovar!

Nu ska jag boka in ett pass på Sportlife, sedan blir det en promenix med Bullen. Ha det gött änna!


Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0