ALWAYS BEEN TRYING TO GET REACHED ALL THE TIME BUT I'M NOT

2011-07-16 • 05:53:50
Ja, planen var att jag skulle somna tidigt idag. Jag lovade mig själv att ligga i sängen, med datorn avstängd, senast klockan halv ett. Det gjorde jag! Därefter gick något fel, väldigt fel! 

Nu sitter jag här och klockan är snart sex på morgonen och det är fyra timmar kvar till jag börjar jobba. Inte så lockande tanke. Inte för att jag inte vill jobba, för det vill jag faktiskt, men det hade ju inte skadat om man hade fått sova lite innan. Jag har dock hunnit med massor av saker, haha! Det går verkligen ingen nöd på mig när jag inte är tillräckligt trött för att sova. Nej, nu ska ni få höra! 

Precis innan min deadline så skrev Johanna och Caroline till mig. Det var egentligen i Carolines syfte, då jag kanske ska hyra hennes lägenhet, från och med i höst till då hon och Johanna är tillbaka från Norge. De har inte bestämt någon tid, det kan bli ett halvår, ett år. Ja, vem vet. Jag är så otroligt tacksam för att jag får chansen att komma hemifrån bara, sen att lägenheten ligger i Majorna är bara ett plus, ett stort plus. Det är så jobbigt här hemma nu, så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Allvarligt, jag mår dåligt av att må hemma och så kan det inte fortsätta. 

Tanken är ju att jag ska hitta ett jobb i Göteborg nu också. Jag har sökt några tjänster och väntar på svar, men jag skickade iväg två till ansökningar för några timmar sen! Sedan får man se vad som händer, jag får se om jag hittar det jag söker i Göteborg. Annars beger jag mig iväg norr ut, rättare sagt till Östersund. Det kan i alla fall vara skönt att ha kommit hemifrån, slippa all skit och all press och bara kunna ge sig andrum till att fundera över vad man egentligen vill och ge sig tid att leta annan bostad och så vidare.

Visst var det kanske lite spännande och så, haha, men det roligaste är att jag har klippt mig. Ja ni hörde rätt, jag har klippt mig. Klockan kvart över tre satt jag på golvet med en sax i handen framför spegeln och klippte av mitt hår. Jag vet inte om det blev så jämt och så vidare - får be mamma finjustera i värsta fall! Är ändå ganska nöjd med vad jag åstadkommit. Det enda är att eftersom jag har haft sidecut (long time ago) så är håret lite kortare på ena sidan. Alltså, hur ska jag förklara. Det håret som är längst fram på huvudet, luggen typ, är inte lika långt på de olika sidorna. Så det ser såklart lite konstigt ut, men jag får ha tålamod till det vuxit ut. Hade velat blondera det lite mera också, tror det skulle bli snyggare i lite blondare?





Nu har solen hunnit upp och dess strålar sträcker sig in till min säng och över mina ben, ska det bli en fin dag tro? Vi får hålla tummarna! Nu tror jag allt att jag ska kolla på en film och sedan är den väl duscha, promenad med hunden och göra sig i ordning för jobb som gäller. Juste, har glömt att säga att jag ska till Madde ikväll! Har sett fram emot det jättelänge, men efter att ha legat sjuk hemma så länge nu, känns det ju lite tråkigt. Man känner sig liksom inte riktigt på topp! Jag mår mycket bättre nu och har gjort de två senaste dagarna. Svullnaden i halsen har gått ner och det gör inte alls så ont att äta längre. Det enda som gör ont är när jag gäspar, haha. Jag kommer nog att avstå från att dricka ikväll, eller åtminstone ta det väldigt lugnt, får se hur jag gör. Blir eventuellt upphämtad av Alex och resten som åker bil från Lidköping, eftersom Robban slutar jobba lite senare han med, så är de kanske här ungefär när jag hunnit göra mig i ordning. Vi skulle höras av jag och Madde. 

Vi hörs säkert senare idag, hoppas ni får en kanonbra lördag allihopa!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0