I'D CATCH A GRENADE FOR YA

2011-01-11 • 02:33:21
Jag fastnade framför tvn. Såg en film som hette Carriers. Den var rätt så bra faktiskt! Eftersom jag inte är så bra på att recensera filmer, så klipper jag in lite färdigt material. 
Ett dödligt virus hotar att utrota mänskligheten. Fyra ungdomar färdas i bil genom öknen för att finna en plats dit smittan inte nått. Ett antal regler har varit avgörande för deras överlevnad men att följa dem blir allt svårare ju längre tiden går.
Den var bra, lite överdriven, men det vore väl förfärligt om det kom en film från USA som inte var överdriven? Helt klart se värd om man inte är allt för kräsen.

Mary Kay-föreläsningen för övrigt var trevlig. Vi fick se en film om vem Mary Kay var. Outstanding kvinna måste jag säga, hon hann att växa och föra sina idéer vidare innan hon gick bort 2001. Visste ni förresten att hon 2004 utsågs till Bästa Kvinnliga Entreprenör i USA genom tiderna 2004! Riktigt mäktigt faktiskt. 

Jag har bestämt mig för att börja sälja. Dock kommer jag vänta till efter studenten antagligen. Jag vill ha någorlunda koll på vilka utgifter och inkomster jag kommer ha framöver. Det kommer vara en hel del utgifter fram till studenten. Så jag väljer att vänta ett tag. Jag beundrar verkligen alla kvinnor som säljer Mary Kay. De är så starka och peppande. Det kanske är lite för tingeltangel perfektion bland en del av de, men trots det så är alla väldigt ödmjuka och charmiga.

Jag har redan insett och gett upp hoppet om sömn i natt. Jag dygnar. Lika bra så faktiskt, så slipper jag försova mig första dagen. Vore mindre lyckad sådär. Frågan är vad man ska hitta på nu i några timmar?

Vi hörs säkert innan natten är över, hej så länge.

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0