I'M COMING UP ONLY TO HOLD YOU UNDER

2011-02-09 • 03:33:05
Hejhej, nattbloggning på g. 
Idag gick jag upp vid niotiden och duschade och gjorde mig i ordning för att ta mig i väg till Floda, för att träffa en go person. Jag tog bussen ner till stationen tjugo i elva och hade planerat att ta 11.03 och sedan bussen upp till Uddared vid 11.18. Väl nere på stationen i Alingsås så kommer inget tåg. Jag drar slutsatsen att det naturligtvis är några minuter försenade, eftersom detta inte hör till ovanligheten, men tio över så säger en kvinna i högtalarna att alla tåg för tillfället tvingas att bli inställda och att bussar ska ordnas fram till samtliga ressenärer. Detta dröjde dock också. 

När första ersättningsbussen kom, blev jag såklart överlycklig och gick fram till bussen. Det visade sig dock att denna buss skulle gå direkt till Göteborg. Turen var inte med mig! Efter bara några minuter kommer en ny buss och jag finner ett litet hopp, om att komma till Floda, igen, Det var dock inte länge det hoppet fick vara, då denna buss också var en direktbuss. Inte för ens klockan är tolv dyker det upp en ny buss. Dock gick dessa till Floda, och övriga mellanliggande stationer, så lite glad blev jag allt.

Väl i Floda så missar jag precis bussen upp till Uddared, så jag började denna underbara promenad uppför alla backar. Som tur var sken solen och bortser man ifrån att jag hade stått ute en dryg timme och hade tappat känseln i mina fötter och händer, så var det ganska så härligt! Därfeter blev det lite film och mys, dock såg vi inte mer än trettio-fyrtio minuter av filmen, så jag tankade den förut och kollade klart, eftersom jag tyckte den var bra! The Town hette den, helt klart värd att se.

Imorgon blir det till att packa om väskan och ta sig iväg till Stena igen. Förhoppningsvis får vi även åka med den här gången, haha! Nej, måste erkänna att det är med blandade känslor jag kommer kliva på båten. Ska bli skönt att komma bort lite, samtidigt som jag inte vill åka bort, har ångest inför att behöva stå i köket, då jag totalt har tröttnat på det, men förhoppningsvis är det härligt gäng och man kommer ha kul och dessutom få åka över till Tyskland ex antal gånger. I vilket fall som helst så borde jag kanske sova lite nu, måste bara få säga att Band of Horses låt The Funeral är otroligt bra. Kommer antagligen lyssna sönder den. Godnatt på er!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0