GOD SAVE THE QUEEN

2011-02-27 • 22:31:55
Okej, nu är jag tillbaka! Det var otroligt skönt med en dusch. Har frusit hela dagen, men nu efter duschen, så känns det som att man kanske kan återgå till normal kroppstemperatur.

Ja, vad finns egentligen att berätta. Praktiken är riktigt nice tack vare de underbara människorna som är här. Hade det inte varit för de, så hade jag vantrivts. Alltså, grejen är att jag verkligen har tröttnat på att stå i ett kök. I alla fall när man måste stå där med vita tofflor, rutiga byxor, kockrock, förkläde och en söt lite hatt och dessutom behöva lukta vidrigt efteråt. I och för sig känns det inte så jobbigt att behöva vara här heller, det mesta är halv- eller helfabrikat och det är ganska slappt här. Dessutom serveras jättegod mat och man har sin lilla gulliga hytt, där man kan känna att man kan gå undan. Man lever ju verkligen på varandra här. På gott och ont! Det är jättemysigt att kunna kliva upp och bara gå upp till frukosten, där man möts av ett flertal "Godmorgon!". Eller som alla middagar man äter tillsammans, eller samtalen till kaffet på kvällen. Det är trevligt att känna att man har trevliga människor runt om sig och jag tror att man kommer, personerna man arbetar med, mycket närmre och kan ge en rättvis bedömning utifrån deras personlighet. Men det är också så att det är väldigt skönt att ha ett eget litet kryp in, där man kan gå undan en stund. 

Jag måste berätta om dessa personer lite bättre. Alla är superspeciella, på gott och ont. Men vad man än tycker om dem, så har de alla en bra sida!

Patrik - Det är den personen jag tycker bäst om. Han är supergo och skämtar hela tiden. Det är skönt att känna att man inte har en giganstisk press på sig. Dessutom är han jättebra att prata med. Han vet om hur jag känner för det här med köket och så. Så han stöttar mig och försöker pusha mig lite. Han ger även superbra tips och lär ut bra, samtidigt som han säger att det får se ut eller utföras hur som helst, så länge jag är nöjd, det smakar bra och man tar det seriöst. Det är lite tack vare Patrik som det känns lättare att vara här.

Tommy - Supergo gubbe! Haha, nej men han är en riktig kock. Han gillar när han får laga mat, riktig mat. Nu står stackaren i kallskänken, han trivs inte ett dugg och man ser det på honom. Jag tycker verkligen synd om honom, haha. Han gillar inte att pilla med smådetaljer och garnityr och sådant. Han vill laga mat, för det är det han är bra på! Snällare människa får man leta efter!

Blomman - En härlig gottlänning! Han är lite speciell, men väldigt speciell. Blir väldigt lätt sur när han är stressad. Jag har dock klarat mig undan lindrit, haha.

Ingela - Supertrevlig tjej. Verkligen jättetrevlig att prata med. Upptäckte det så sent som idag. Har bara småpratat lite med henne innan, men idag gick jag ut till henne en stund, när hon stod och tog hand om buffén. Gullig tjej det där!

Rickard - Oerhört udda person faktiskt. Han är jättesnäll och så, men jag har lite svårt för honom.

Kalle - Har inte jobbat med honom så mycket, men han är otroligt trevlig och go. Bra på det han gör!

Stefan -  En utav köksmästarna. Sjukt trevlig och rolig kille! Intresserar sig och gör allt för att vi ska trivas här. Känns mer som en i gänget, än att ha den positionen han har.

Peter - En annan köksmästare. Även han är supertrevlig och en genomsnäll person!

Ulf - Även han är köksmästare och även han är trevlig. Fick en bild av honom första dagen, som lite sträng och bossig. Jag har dock fått ändra uppfattning totalt. Har en helt annan bild utav honom nu.

Ja, nu vet ni väl lite grann om de personerna som jobbar i köket. Finns flera roliga personer här! För att ta ett exempel, Esteban! Han jobbar som vakt här, eller servicevärd som det kallas. Otroligt trevlig människa som kämpat sig till det han har idag och som verkligen uppskattar sitt liv. Gillar honom starkt. 

Nu ska jag prata vidare med favorit Daniel, innan Johanna kommer och knackar på. Hörs senare!

Comments

Leave a comment:

Name:
Remember me?

E-mail: (private)

Share your Blog/URL:

Comment:


RSS 2.0